петък, 26 януари 2024 г.

ЗАХАРИ ПЕТРОВ МИЛЕНКОВ - ПРОФЕСИОНАЛНА АВТОБИОГРАФИЯ - ЧАСТ СЕДЕМНАДЕСЕТА

 Приятели, с радост ще споделя един кратък текст от моя блог:

Във Факултета се проведе специален курс за радио водещи РОМИ. В края на своето обучение те създадоха самостоятелно и записахме радиопиеса, която проф. Попова по-късно използваше като положителен пример в свои лекции. Спомням си, че при едно упражнение в старото трето студио, останалите студенти се опитваха да смутят с въпроси, като слушатели по телефона, „водещата” Светлана Василева. Тя беше по образование учителка, за първи път попадаше на такъв натиск от „слушатели”, но се отбраняваше УСПЕШНО! Случайно влезлият в апаратната директор на радио „Алма Матер” Лъчезар Точев, след като послуша, каза, че веднага би я пуснал за водеща в ефир! След време тези роми получиха средства за оборудване на своя радиостанция, Определихме помещение във Факултета, Те даже започнаха ремонт на това помещение, но започналият генерален ремонт на цялата сграда осуети това начинание... Съпругът на Светла, също ром, е скулптор, а брат му Стоимен при нас завърши курс за видео оператори. От много години и двете семейства живеят в САЩ. Там се реализираха много успешно! Техните деца завършиха висше образование, ожениха се... И продължаваме да си общуваме постоянно, главно през интернет, но и когато Светла си дойде в София при своите родители и брат. 

Отново с радост ще споделя и снимки от тази публикация:

Двамата братя Василеви -  Стоимен и Васил.







Скулптурът Васил и Светла Василеви с едно от внучетата.
















Стоимен със съпругата си на гости на българския посланик в САЩ.

А сега – защо с радост?! 

Тези дни ми се обади единият от братята Василеви – Стоимен с едно скромно съобщение: „Твой ученик стана най-добрият в номер едно в света магазин за професионална Аудио и Видео Техника.”

Едва ли се съмнявате в моя отговор: „Радвам се! Разкажи повече, изпрати снимки!”.

Предлагам ви информацията, която получих и която би накарала всеки български учител да се гордее!

"Избраха ме за лице на професионален видео департамент на най-големият магазин в света 

B&H photo video and audio.


Taм работя от 12 години, като оборудвам филмови телевизионни студия с техника. 

Като например, задават ми размерите на Студиото, и аз го оборудвам с цялата техника, нужна да работи перфектно, без никакви проблеми.

Честа е голяма за мен, защото аз съм единственият в про видео отдела , който не е завършил образованието си в Америка . В фирмата работим около 3000 човека, собственикът е от Еврейски произход.

От 10 години съм винаги на първо място по продажби с най-много позитивни ревюта. Явно за това са решили да ме използват като рекламно лице на компанията. 

Даже се гордеят, че аз работя за тях. Причината е, че аз съм собственик на видео компания със собствено студио в центъра на Манхатън.  Също така  снимах филм, който е класиран в Кан фестивал 2007ма, филм който е бил изцяло заснет от мен, с осветление и звук, направен също от мен, за една година спечелил 50 номинации и награди в цял свят, който в момента се разследва от “Гинес Рекорди” за най-много спечелени награди в рамките на една година…

Филмът все още върви по фестивали, така че не може да се качи в интернет пространството .





Награден съм за най-добра синематография.

Тук получихме златна награда на Холивуд за късометражен филм


Това е сертификат, за това че ме записаха в книгата на 300 най-добри фотографи в света за 2008ма година

Това е благодарствено писмо от продуцента и режисьора на филма, към всички участници и специално към мен. Заради снимането.
Да беше жив учителя ми Обрежков по кино операторско майсторство, сигурно би се гордял с мен:), не скромно самохвалство от моя страна.
Изпратих ти тази информация, защото ти я поиска.
Дано само не прозвучи като самохвалство.
От друга страна, като твой ученик, да покажа, че има резултат от труда ти, за което съм много благодарен, към теб и всички мои учители…"
На края ще споделя един спомен от преди няколко години, през лятото. Прибирах се от работа с метрото и около пазаря "Димитър Петков" срещнах Светла Василева, която си беше дошла да си види родителите. Те живееха в съседен до моя блок. Заприказвахме се. Съпругата ми Любка позвъни и разбра, че говоря с една приятелка. "Кажи и че говориш с една циганка"! 
Има и такива български цигани!!!






Няма коментари:

Публикуване на коментар

ТАЙНАТА НА БАРОНЕСАТА - втори откъс

 СЛЕДВА ТРЕТИ ОТКЪС.